У березні рівень оплати за спожиті житлово-комунальні послуги по Києву не сягає 80 %, у порівнянні з лютим у березні кияни сплатили на 10-15% менше. При цьому в умовах пандемії підприємства житлово-комунальної сфери працюють посиленому режимі. Безперебійне надання житлово-комунальних послуг киянам позмінно забезпечують близько 15 тисяч працівників. Про це повідомив директор Департаменту житлово-комунальної інфраструктури Дмитро Науменко.
«Ми розуміємо, що зниження рівня оплати за спожиті житлово-комунальні послуги пов’язано із впровадженням обмежувальних заходів через небезпеку поширення коронавірусної інфекції, в умовах карантину ми всі опинились у скрутному становищі, але підприємства житлово-комунальної сфери продовжують забезпечувати безперебійне надання житлово-комунальних послуг для комфортного перебування людей вдома. На період карантину держава відмінила штрафи та пені за несвоєчасне здійснення платежів. Але сплачувати за спожиті послуги повинні усі громадяни, від цього залежить можливість забезпечення стабільної роботи житлово-комунального сектору», — зазначив Дмитро Науменко.
Він наголосив, що в умовах пандемії коронавірусу у підприємств житлово-комунальної сфери значно зросли витрати, а головне джерело надходжень підприємств залишилося тим самим – платежі споживачів.
«Підприємства, які надають житлово-комунальні послуги, крім виплат працівникам заробітної плати повинні розраховуватись за енергоресурси, нести витрати, пов’язані з експлуатацією та обслуговуванням спецтранспорту, інженерного обладнання, ліквідацією аварій, проведенням поточних ремонтів тощо. А в умовах поширення на території міста коронавірусної інфекції такі підприємства вимушено несуть ще й додаткові витрати, які не передбачені у грошових надходженях підприємств, зокрема для придбання спеціальних засобів індивідуального захисту працівників, дезінфікуючих засобів для проведення дезінфекції житлових будинків, спецтранспорту, контейнерів для сміття тощо. При цьому головним джерелом надходжень таких підприємств є платежі споживачів, тому вкрай важливо розраховуватися вчасно», — зауважив Дмитро Науменко.
Крім того, директор Департаменту житлово-комунальної інфраструктури звернув увагу на проблему дефіциту кадрів підприємств житлово-комунальної сфери, що також пов’язано із рівнем грошових надходжень підприємств та загострює необхідність своєчасної оплати за спожиті послуги.
«На сьогодні недобір працівників робітничих професій на різних підприємствах в середньому по місту складає близько 40 %, тому навантаження на працюючих людей подвійне. При цьому заробітна плата таких працівників у середньому складає близько 13,5 тис. грн, її розмір залежить виключно від оплати споживачами за спожиті послуги. Враховуючи навантаження на працівників, маємо недостатній рівень оплати праці і в таких умовах ми не можемо залишати цих людей без заробітної плати, тому важливо, щоб всі споживачі здійснювали розрахунки за спожиті послуги», — повідомив Дмитро Науменко.
Він закликав киян відповідально поставитись до питання оплати житлово-комунальних послуг та сплачувати за послуги онлайн.
«COVID-19 — це виклик для всіх нас, але ми всі маємо бути свідомими громадянами і гідно пройти це випробування аби не допустити кризових явищ після закінчення карантину. Тому закликаємо всіх бути відповідальними і по можливості своєчасно платити за комуналку. Аби не ризикувати здоров’ям зараз варто утриматись від відвідувань банків і поштових відділень та сплачувати за послуги онлайн, а також допомагати у цьому процесі бабусям, дідусям, родичам, сусідам похилого віку, адже вони в групі особливого ризику і можливість не виходити з дому убезпечить їх від зараження на COVID-19», — звернувся до киян Дмитро Науменко.
Нагадуємо, що сплатити за житлово-комунальні послуги не виходячи з дому можна за допомогою особистих кабінетів на сайтах муніципальних підприємств:
«Центр комунального сервісу» (ЦКС) – https://cks.com.ua/cabinet/;
«Головний інформаційно-обчислювальний центр» (ГІОЦ) – https://www.gioc.kiev.ua/cabinet/